WoCom kiest bij het dagelijks onderhoud aan haar ruim 8.000 sociale huurwoningen voor lokale aannemers. Gisteren legden zij hiervoor gezamenlijk afspraken vast in een 3-jaren onderhoudscontract. WoCom kiest bewust voor een langdurige, prestatiegerichte samenwerking. Waarbij de aannemers op dezelfde manier werken. En waarbij de klanttevredenheid van de bewoner centraal staat bij het meten van hun prestaties. Daarbij zijn de partijen niet tevreden met een zesje als rapportcijfer, maar hebben ze hun ambitie op minimaal een 8 gelegd.
De meeste aannemers werken al jaren voor de woningcorporatie. “Met dit nieuwe, langdurige contract spreken we ons vertrouwen uit in hun werk,“ vertelt Ruud Ronckers, teamleider Vastgoed Kwaliteit. Goed onderhoud en snelle en vakkundige reparaties zijn belangrijk voor de huurders. “Onze zorg voor hun woning houdt niet op na het ondertekenen van de huurovereenkomst. We doen er alles aan om de woning in een goede conditie te houden. In de nieuwe overeenkomst leggen we bovendien extra nadruk op de communicatie met de bewoner. Want ook dat willen we samen elke dag een stapje beter doen.”
De vernieuwde samenwerking gaat gelijk van start. Hieronder ziet u welke aannemer in welke gemeente het dagelijks onderhoud verzorgt.
Asten en Someren: Aannemersbedrijf Hoebergen
Cranendonck en Heeze-Leende: Vlassak Aannemingsmaatschappij
Helmond: Bouwbedrijf Van den Heuvel
Laarbeek: Aannemingsbedrijf Mas Claassen
Foto:
Lokale aannemers tekenen langdurig onderhoudscontract met woCom.
V.l.n.r.: Henny Haazen (Hoebergen), Paul van Rixtel (woCom), Josienne Claassen (Mas Claassen), Jack Vlassak (Vlassak), Frans van den Heuvel (Van den Heuvel) en Ruud Ronckers (woCom)