Nederland digitaliseert in hoog tempo. Ook de overheid biedt haar diensten steeds vaker digitaal aan. MijnOverheid biedt toegang tot uw berichten, uw persoonlijke gegevens en uw lopende zaken bij verschillende overheidsdiensten. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. 

Wilt u uw post van de overheid liever digitaal ontvangen? Dat kan met de Berichtenbox van MijnOverheid. In uw persoonlijke Berichtenbox ontvangt u berichten van verschillende overheidsinstanties, zoals berichten over uw toeslagen, uw kinderbijslag, betaalspecificaties van uw WW, of het verlopen van uw rijbewijs of APK. Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u automatisch een e-mail.

Op MijnOverheid ziet u in één oogopslag welke persoonlijke gegevens de overheid van u heeft vastgelegd. Zo kunt u controleren hoe u bij het Kadaster, WOZ of Basisregistratie Personen geregistreerd bent. Klopt er iets niet, dan ziet u waar u terecht kunt om het aan te passen.

Ook de gemeente Someren gaat binnenkort van start met de Berichtenbox. Op korte termijn is het mogelijk om correspondentie van de gemeente over een verhuizing die digitaal is doorgegeven via de Berichtenbox te ontvangen. De bedoeling is dat steeds meer producten en diensten gaan volgen. We houden u van deze ontwikkelingen op de hoogte.

Steeds meer overheidsdiensten maken gebruik van de Berichtenbox, Persoonlijke Gegevens en/of Lopende Zaken van MijnOverheid. Al veel Nederlanders kennen het gemak van MijnOverheid. Ervaar het zelf en log in met uw DigiD op mijn.overheid.nl.