Het was me een seizoen zeg! Wat een veranderingen en wat een feest!
Voor ons was het natuurlijk al een tijdje begonnen met de voorbereidingen maar dan was het moment daar! De onthullingen op 12 november! In de Vurherd, mooi aangekleed en met mooie hoogheden!
Onze hoogheden voorop en met een mooie club mannen en vrouwen van de raad van 11, de jeugdraad en het boerenbruidspaar! Natuurlijk ook nog met heel erg veel reserveraadsleden hebben we veel mooie feestjes gevierd. Bezoeken aan recepties van verschillende verenigingen en andere activiteiten waar iedereen vanuit de Kaauw Voetjes aanwezig waren maar ook erg veel mensen die het wel een bezoekje waard vonden. Geweldig!
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Dit allemaal door heel veel, maar echt heel veel vrijwilligers! Toen ik voorzitter werd van de Kaauw Voetjes werd me pas echt duidelijk hoe ontzettend veel mensen nauw betrokken zijn bij deze, mag ik wel zeggen, organisatie. De carnaval heeft vele handjes (voetjes) nodig om alles te kunnen organiseren. En we hopen dan ook nog steeds op deze vrijwilligers te kunnen bouwen want zonder jullie geen carnaval meer en daar is iedereen zich gelukkig van bewust. Trots.
Onze receptie in een nieuw jasje, we kunnen wel zeggen, geslaagd, en belooft veel voor de toekomst. Het kan altijd beter natuurlijk, maar voor de eerste editie mogen we daar echt supertrots op zijn als de Kaauw Voetjes. Wat een mooi feest! En wat hebben we er veel fijne reacties op gekregen. Ook van verschillende andere verenigingen.
De bonte avonden in de Vurherd, een mooi podium met mooi lichtwerk van Danny Maltha en goed geluid van Cor van Oosterhout. Het was allemaal perfect te volgen, de organisatie heeft dan ook gezorgd voor twee geweldige avonden. Dit mede door een fijne planning! Er werd beide dagen ook nog flink nagenoten in de foyer, wat erg gezellig was.
Het jeugdbestuur heeft voor de jeugd echt weer voor een onvergetelijke carnaval gezorgd. Wat hebben zij genoten zeg! En wat hebben ze zich ook voorbeeldig gedragen. En niet te vergeten er zelf ook nog een mooi feest van gemaakt, samen! Ook voor hen is dit ook een hele organisatie en verantwoordelijkheid, er komt veel bij kijken maar maken dit dubbel en dwars waar. Prachtig, de basis ligt tenslotte toch bij de jeugd!
Dan het programma van de carnavalsdagen, vrijdagochtend genoten van de kinderen op ’t Rendal en ’s avonds met een flinke grote groep naar de sleuteloverdracht. 1 bus was niet genoeg… dus volgend jaar met 2 volle bussen?? Lijkt ons geweldig.
Zaterdag DE optocht met aansluitend HET optochtbal deze keer met artiesten. Een gokje, maar het was het gokken waard!
Het blijft echt fascinerend wat er door vrijwilligers in Lierop allemaal kan! Jeetje wat mogen wij als Lieroppenaren toch trots zijn op ons dorp! Niet normaal. Naast alle andere activiteiten waar we trots op zijn, is de carnaval er toch echt wel een van denk ik.
Wij krijgen het toch elke keer weer voor elkaar, net zoals de optocht. De commissie krijgt het voor mekaar om het door te laten gaan. Uiteraard niet zonder alle fanatieke deelnemers! De optocht ging in veel omliggende dorpen niet door maar natuurlijk dus in Lierop wel!
Zondag een boerenkoffietafel door SLAP opgepakt, kei mooi initiatief en meedenkend omdat we nou eenmaal een nieuwe weg zijn ingeslagen. Daardoor moest dit opnieuw opgepakt worden maar met ruim 200 aanmeldingen kon dit toch niet beter, heerlijk gegeten en gedronken.
Daarna was het boerenbruidspaar aan de beurt. Ze werden in het onecht verbonden door Prins Marcel dn twidde en adjudant Bob. Het was wederom een druk bezocht evenement en de mensen bleven weer lekker hangen. En dat is toch een teken van gezelligheid.
Maandag, tik ‘m aandag. Dit is toch een begrip geworden bij jong en oud. Met ruim 250 bezoekers kunnen we concluderen dat het nog steeds mooi is om op maandag, en misschien dinsdag vrij te nemen. Deze dag werd ook met verschillende artiesten ingevuld wat tot een mooie dag heeft geleid. Om vernieuwend te blijven zal de huidige organisatie het stokje overdragen aan nieuwe mensen. Die gaan er voor zorgen dat tik ‘m aandag verrassende elementen blijft houden.
Dinsdag was het weer tijd voor de jeugd, in Nirwana. Nirwana is ook een soort van opvoeding in Lierop dus de jeugd al kennis laten maken met Nirwana is een goed iets. De jeugd heeft weer fijn mogen genieten van de mogelijkheden bij de jeugdbar en ze hebben flink gedanst, gehost en er werd weer samen gezongen.
Daarna op naar misschien wel het meest emotionele moment van de hele carnaval. Het afscheid, dit is iets waar je echt bij moet zijn om het mee te maken.
Nadat de jeugd een mooi afscheid had gekregen was het tijd voor het prinsenpaar en het adjudantenpaar. Een geweldig lied van onze prins en echt supermooie woorden van de adjudant zorgden er voor dat de carnaval op dat moment echt was afgelopen.
Natuurlijk is er een geweldige groep, die zo sfeerbepalend is, en zo belangrijk zijn: de Koepelbloazers! Poh… Ja echt genieten om met jullie binnen te komen, terug de bus in, mee te zingen en noem het allemaal maar op. Prachtig dat jullie alles ook zo enthousiast oppakken.
Ik wil uiteraard echt iedereen bedanken, die zijn steentje bijgedragen heeft aan alles wat met carnaval te maken heeft en ook alle activiteiten die buiten het carnavalsseizoen om hebben plaatsgevonden.
Geeft me nu ook wel echt de mogelijkheid om de complimenten te geven aan de bestuursleden. Een hele drukke, stressvolle maar mooie periode achter de rug om elkaar en iedereen te overtuigen en het daarna ook waar te maken. Dit was nooit zonder jullie onvoorwaardelijke inzet gelukt!
Oprecht dit stuk komt uit mijn hart. Nooit gedacht dat dit zoveel met mij zou doen. Maar ik heb er zoveel voor terug gekregen. De lach op alle gezichten van mensen te zien doet me echt geweldig veel goeds. Door zo betrokken te zijn geraakt bij deze club heb ik er zoveel vrienden en vriendinnen bij gekregen. Mensen waar je echt op kunt bouwen, dat is ongelooflijk. Hier kan ik eindeloos over door blijven gaan. BEDANKT VOOR ALLES ECHT BEDANKT, SUPER!
Tot slot aan iedereen, door jullie enthousiasme en de wil om onze activiteiten te bezoeken kunnen we op een positieve manier naar de toekomst van de carnaval in Lierop kijken!
Er was een tijd geleden sprake van een 5 voor 12 situatie maar die hebben we, mogen we wel zeggen helemaal omgedraaid tot een 11 over 11 situatie! Geweldig, nogmaals door jullie! en door de bezoekers van jong tot oud! We zijn weer helemaal klaar voor de toekomst waar we natuurlijk ook aan blijven werken.
EEN DIKKE VETTE ALAAF!
Guus